2015. sze 15.

A sikeres vlogger férfi és jóképű

írta: Dóczi Attila
A sikeres vlogger férfi és jóképű

07-pewdiepie-felix-kjellberg2.jpg

Legalábbis többnyire férfi és többnyire jóképű. Hazai és külföldi vloggereket szemlélve hirtelen összeállt a kép. Az átlagos néző a részletekben elveszve nem láthatta meg a genetikai szinten evolúciósan belénk kódolt konspirációs teóriát.

Dancsó Péter videóját nézve konstatáltam magamban, hogy a sikeréhez biztosan hozzájárult az is, hogy elég jóképű. Áttévedtem Szirmai Gergő-re, és gondolataimban az kavargott, hogy noha nem modell képű, de nem is csúnya éppen. Ekkor kacsázott be a facebook hírfolyamomba a hír, hogy PewDiePie elérte a világtörténelmi 10 milliárdos nézettséget youtube-on.

A csatornáján szemezgetve egyszerre megvilágosodtam, addig elszigetelt neuronok egy csoporttá kapcsolódtak össze az agyamban, ha pedig lenne Dancsó szobrom, lehet, hogy lájkokat kezdett volna könnyezni.

Aki jóképű srác/szép lány, az hamarabb lesz sikeres vlogger!

Megszületett a hipotézis, amit már csak tudományos vizsgálódással kellett alátámasztanom, hogy majdnem megalkossam a mindenség elméletét. A következőkben ennek eredményeit olvashatjátok, a cikk második felében pedig próbálok olyan kérdésekre választ adni, mint:

A szép emberek tényleg sikeresebbek?

A szép vloggerek tényleg sikeresebbek?

A vlogger szférában a szép lányok vagy a szép férfiak uralkodnak?

 

A 10 legnézettebb vlogger a világban

Először nézettség alapján szelektáltam az első 10 helyezettet, de az eredmény így megtévesztő volt, mert olyan csatornák is bejutottak, akik csak egy-egy videóval értek el óriási sikereket, mint a HDCYT. Ez a csatorna tette közzé a Charlie bit my finger – again! videót, ami ma már 827 milliós nézettségnél jár, 2010-ig a youtube legnézettebb videója volt, és ami majdnem instant 250 ezer feliratkozót hozott a csatornának. Charlie és bátyja népszerűségéből még több videóra futotta, ebből a legnézettebb a 48 milliós Charlie bit my finger – the accident. Tehát a fair play kedvéért feliratkozószám alapján lesznek kvalifikálva a versenyzők.

10.Kingsley

kingsley-1.jpg

Noha engem valamelyest egy lámára emlékeztet az arcberendezése, azt hiszem, megadhatjuk Kingsley úrnak a jóképű titulust.

A 25 éves Kingsley „Király” egy amerikai vlogger, blogger és komikus. Masszív nézettséget először Ashton Kutcher tweetje hozott neki, aki a Wild animals in the Zoo videóját tette közzé. Ezután a Things I Hate azaz dolgok, amiket gyűlölök sorozata hamar felfutott több milliós videókat produkálva. A legnézettebb videója 9 millió kattintást ért el, bár úgy tűnik a youtube-csillaga leáldozóban van. Az utóbbi hónapok videói ritkán lépik át a 200 ezer nézőt, ha átlépik egyáltalán, ami 3 millió feliratkozónál igencsak karcsú. Összesen 344 millió kattintást harácsolt össze 381 videóval, ezzel a youtube rangsor (nem csak a vlogger) 324-ik helyét tudva magáénak.

9.SWooZIe

swoozie.jpg

Bár valamivel masszívabb arcszerkezettel rendelkezik, megadhatjuk neki a jóképű jelzőt.

Becsületes nevén Adande Thorne 28 évvel ezelőtt született Trinidad and Tobago szigetén, majd Floridába költözött. A 2006-ban indított youtube csatornája mellett színészként, forgatókönyvíróként, producerként és rendezőként is dolgozott már. Főként Cyanide and Happiness stílusú animációs videókat készít, amik 400 ezer és 8 millió nézettség között ingadoznak 3 millió 300 ezer feliratkozó támogatásával. Legnépszerűbb videója a Cheating in Middle School 13 millió megtekintéssel. Összesen 387 millió klikkelést hozott össze 291 videóval, ami a youtube 287-ik helyezésére elég.

8.TheKateClapp

10903578_679832915470633_960358913_n.jpg

Eddig működik a hipotézis, egészen szép a vlogger hölgy.

Első női versenyzőnk a 22 éves orosz nemzetiségű Ekaterina Trofimova, aki leginkább az életéről és ezzel kapcsolatban különféle érdekes témákról beszél. Legnépszerűbb videója az 5,6 milliós Вызов Принят: Поедание Лимонов, CHUBBY BUNNY, NO MIRROR MAKEUP. 3,4 millió feliratkozója eddig 334 milliós össznézettséget hozott neki 303 videóra kattintva, ezzel a youtube 272-ik helyét szerezve meg.

7.SHAYTARDS

shaytards-2015calendar-small_1024x1024.jpg

Itt a szépségfaktor nem igazán működik, és a férfi-női arányba sem tud beszállni, ugyanis egy család életét követhetjük nyomon ezen a csatornán. Legnézettebb videójuk a A BABY IS BORN!, amit 14,3 millióan tartottak érdemesnek a figyelemre. Majdnem 3,8 millió feliratkozó brutális mennyiségű, 2300 videót nézett meg összesen 1,9 milliárdszor, ami a youtube 223-ik helyéhez volt elég, és ami egyébként a második legmagasabb a top10-en belül.

6.luisitorey

tumblr_n3f6nynmah1s4lshxo1_1280.jpg

Bár nem mondanám fergetegesen jóképűnek, de ha az átlagos és a jóképű között kell választani, akkor inkább az utóbbi.

Elég kevés dolgot dob ki róla a net, azt is csak spanyolul, tekintve, hogy mexikói a srác. Főként vicces videókat csinál, amiből a legnézettebb 5,2 milliós. 4,2 millió feliratkozója egy híján 300 videóját követi 528 milliós össznézettséget generálva, ami a youtube 191-ik helyére elegendő.

5.ConnorFranta

687474703a2f2f646174612e77686963646e2e636f6d2f696d616765732f35353035363337342f74756d626c725f6d6869746436475a4a41317165386430676f315f3530305f6c617267655f6c617267652e6a7067.jpg

A 23 éves Connor Joel Franta amolyan tini szépfiú, megkapja a jóképű titulust.

Minnessotában lakik, a wikitubia szerint komikus és internetes személyiség. Leginkább vicces videókat csinál, amiből a leghíresebb a British vs America: How We Do It 9,8 millióval, de alig marad el mögötte a Coming Out című videó 9,3 milliós nézettséggel. Ez a videó ért el először óriási közönséget, amiben bevallja, hogy meleg, és hogy egész életében próbált vele szembenézni, de csak mostanra sikerült. Majdnem 4,9 millió feliratkozó „csupán” 269 milliós nézettséget termelt, ezzel arányosan azonban a videók száma is kevesebb, mindössze 212. Ez a youtube 158-ik helyére elég.

4.Smosh 2nd Channel

smosh2.jpg

Smoshékról nehéz véleményt mondani, kicsit furcsa arcuk van, de biztosan nem rosszképűek.

Szintén vicces videókat csinálnak különféle témákban. Leghíresebb videójuk a 28,7 milliós Smosh Reacts to Kids React to Smosh!. 4,9 millió feliratkozóval bírnak, 684 videót tettek közzé eddig, amik 1,08 milliárd kattintást hoztak a konyhára, ezzel a youtube 157-ik helyét megnyerve, pontosan ConnorFranta előtt eggyel.

3.Shane

shane-dawson_zpsaf81facc.jpeg

Youtube nevén Shane Dawson, eredeti nevén Shane Lee Yaw ’88-as születésű író, színész, producer, szerző és youtuber, akiről borzasztó képek vannak a google képkeresőben, és éppen hogy sikerült egy jót találnom, amivel a jóképű teóriát támogatni tudom.

Szintén vicces videók, challengek, baromságok, semmi extra az előzőekhez képest. Legnézettebb videója a THE TUMBLR *CHALLENGE*!, ami 11,8 milliós közönséget tudhat magáénak. 1400 videója 1,04 milliárd nézettséget termelt, ami a 130-ik helyre jó youtube-on.

2.BF vs GF

tumblr_nhuuv1gu8k1sif5gpo1_500.jpg

Jesse Wellens és Jeana Smith egy pár, akik arról lettek híresek, hogy megviccelték egymást, ezt feltöltötték youtube-ra, és ebből egy egész prank-csatorna nőtte ki magát. De a Prank vs Prank csatorna mellett, megcsinálták a BF vs Gf nevűt is, amire az egymást viccelő videók mellett kihívásokat is töltenek fel, és a mindennapi életükből momentumokat.

Leghíresebb videójuk a DOG HUMPS GIRL 28,9 milliós nézettséggel. 7,6 millió feliratkozójuk van, 1600 videójuk, 2,1 milliárd kattintásuk, ami a youtube 72-ik helyére volt jó. Egyébként videók számát és össznézettségét tekintve is lenyomják az első helyezettet.

1. Good Mythical Morning

10192975214_8a4f8b8209_b.jpg

A két srác Rhett and Link furcsán jóképűek.

A wikitube szerint talkshow formátumú vicces videókat gyártanak youtube-ra 2008 óta.

Legnézettebb videójuk a 19,5 milliós The Most Amazing Optical Illusions on the Internet. 8 millió feliratkozójuk van, 969 videóval, 1,56 milliárdos nézettséggel, a youtube 62.-ik helyén.

0.PewDeePie

screen-22_22_41_14_092.jpg

Felix Arvid Ulf Kjellberg ugyan hivatalosan nem vlogger, hanem gamer csatornát visz, mint a világ leghíresebb youtube videósa, megilleti a nulladik hely. A 26 éves svéd híresség különféle retardált játékokkal játszik, elképesztő népszerűséggel. Legnézettebb videója, a A Funny Montage 69 millió embert érdekelt. A többi adata hasonlóan elképesztő: 39,3 millió feliratkozója van, 2500 videót csinált eddig, és 10 milliárdos összenézettsége van.

Összesítés

Az első 10 csatornából tehát 7-ben kizárólag férfiak vannak, egy csatorna megosztott, egy családos, és csak egy csatorna van, ahol csak női vlogger szerepel. Akkor sem sokkal jobb a helyzet, ha a második tízes blokkot nézzük: 7 férfi vezetésű és 3 női vezetésű csatorna van. Az első 20-ban tehát 14 férfi vlogger és 4 női vlogger van, plusz a maradék.

Persze, hogy egy csatorna híres lesz-e vagy sem, az számtalan faktor közrejátszásától függ, mint az indulás időpontja, a téma egyedisége, a hirdetési/közzétételi felületek, marketing, célközönség és még sok más. Nyilvánvalóan a népszerűséget nem lehet leredukálni szépségre vagy nem szépségre, csupán egy érdekes összefüggésre szeretném felhívni a figyelmet, miszerint lehetséges, hogy szívesebben nézünk szebb vloggereket.

Témájukat tekintve azt láthatjuk, hogy leginkább a vicces tartalmak tudják vonzani a nézőket, illetve a mindennapi életet bemutató vlog csatornák. A top 10 vloggerek mindegyike jól néz ki, de vajon mi a helyzet a magyar vloggerek esetében?

Magyar vloggerek top 10

maxresdefault_5.jpg

A magyar youtuberek krémje más képet fest, mint az összesített statisztikák esetében. Külön vloggerekről szóló statisztikát nem találtam, ezért a magyarországi legtöbb feliratkozójú csatornák közül úgy kellett kivadásznom a vloggereket, mint a tűt a gamerkazalból. A csatornák 70%-a játékokkal foglalkozik a maradék 10-10-10% pedig megoszlik a zene, a rajz, és a vlog triumvirátusán.

A jóképűség hipotézis is ingadozik elég vegyes képet adva, hiszen a tizedik helyezett Varázsló - aki összesítve a 37-ik legnépszerűbb magyar youtube-os -  jóindulattal sem nevezhető jóképűnek.

Kilencedik helyen 2Face akár jóképű is lehet, 8-ik FollowAnna szintén szép. A hetedik Isti Szalay, aki hát nem egy matyó hímzés, majd a nyolcadik Metalexovics szintén, aki gamer-vlogger kevert csatornát csinál.

Unfield az ötödik helyen teljesen átlagos, ahogy a csatornája is. Negyedik Dancsó Péter, aki határozottan jóképű, a dobogós harmadik GoodLike szódával elmegy, a második Szirmai Gergely HollywoodNewsAgency-je, akit nehéz besorolni, az első pedig másodjára is Dancsó Péter Videómánia csatornájával.

Mivel kicsi ország vagyunk, a számok is arányosan kisebbek a világszínvonalhoz képest: Varázsló 93 ezer feliratkozóval összesen 17 millió nézettséget csinált, noha több mint 800 videó kellett ehhez, a Videómánia pedig 400 ezer feliratkozóval büszkélkedhet, ami átszámolva 75 millió kattintást jelent 226 videóval.

Miért uralják a férfiak a vlogger világot?

rexfeatures_4217960e-e1414960641826.jpg

Ez itt leginkább a találgatások terepe lesz, úgy hogy nem vennék mérget egyik bekezdésemre sem.

Nos, ahogy láttuk a top csatornák többsége humorral foglalkozik. Kihívásokat teljesítenek, prankeket gyártanak, vagy vicces stílusban beszélnek valamilyen jelenségről. Az, hogy a nők kevésbé képviseltetik magukat ebben a témában, talán a társadalmi konvencióinkban keresendő.

A humor ma már a férfiak általános alapkövetelményévé nőtte ki magát, a népi definíció szerint legalábbis: „nevettessen meg”. A férfiak nőkkel kapcsolatos követelményei között is az első helyeken szerepel a humorérzék, ám ez merőben mást jelent számukra. A férfiak számára a nő humorérzéke abban nyilvánul meg, hogy nevet a viccein. Persze ez is ingoványos terep a nők számára, hiszen ha túl keveset nevetnek, akkor komoly picsák lesznek, ha túl sokat akkor buta picsák.

A férfiak számára a humor így a nők elcsábításának és az egymást közötti versengésnek az eszköze. A nőért folytatott harcban az lesz a domináns, aki jobban meg tudja nevettetni. Ez tulajdonképpen erőszakmentes párharc a hímek között, legalizált faszméregetés, amiben gyakran egymás alázása is szerepet kap a másik presztízsének tönkretételének céljából.

Ha ezt a gondolatmenetet tovább visszük, akkor lehetséges, hogy a humor, mint téma a vloggerek között nem csak azért népszerű, mert általában az emberek vágynak a könnyed szórakozásra, hanem mert társadalmilag támogatott az, ha egy férfi humorizál, növeli a presztízsét és a kelendőségét. Egy nő számára viszont, ha kiváló humora van, az vetélytárs és veszélyforrás a férfi számára. Talán a nők ösztönösen felismerik ezt, és nem kívánnak olyan területen érvényesülni, ami csökkentheti a vonzerejüket.

Ehelyett olyan csajos témákat választanak, amik növelhetik a kelendőségüket: szépségtippek, termékek, trükkök, magánéleti témák boncolgatása, sminkelés, művészetek, öltözködés, divat, főzés, családi üzelmek és így tovább.

how-everyone-see-gamer-girl.jpg

Hasonló a helyzet a gamer csatornákkal, ami ugyan nem vlog, de annyira gyakori, hogy érdemes szót ejteni róla. A nők a hagyományos PC-s térben kevesebbet is játszanak, de az általános gondolkodás sem túl pozitív a témával kapcsolatban. Noha az utóbbi időben népszerűek lettek olyan posztok, amik a gamer-csajokat dicsérik, ezek inkább eltúlzott idealizációk, amiknek nem túl sok valóságalapja van. Nem igazán van olyan férfi, aki a nőies partner helyett igazán férfias beállítottságú lányra vágyna, aki semmit nem csinál csak tesped a gép előtt, ez csupán egy jaj-kiáltás a férfi társadalom részéről, amiben azt szeretné kifejezni, hogy örülnének, ha a nők mutatnának némi érdeklődést az őket érdeklő dolgok iránt. Az egész nap bugyiban és melltartóban Xboxozó lány képének éltetése azt az üzenetet hordozza, hogy a férfiak szeretnék, ha értékelnék és nem lenéznék az ő sajátos érdeklődési körüket, ne adj Isten NÉHA  be is szállnának.

Nem csoda, hogy nem túl gyakori ennek a kettőnek a kombinációja a PewDiePie féle beteg játékok játszása, extra mennyiségű üvöltözéssel és baromkodással. Elég elképzelhetetlen lenne, ha egy hölgy játszana a „Shower with dad simulator”-el, vagy klikkelne csöcsökre, vagy játszana más perverz játékokkal. Nem csak, hogy furcsa lenne, de valószínűleg el is ítélnék érte. Persze így is vannak olyan játékokkal foglalkozó csatornák, amiket csajok csinálnak, de azért láthatjuk, hogy nem ez az általános.

Ez csak rövid elmélkedés volt a témáról, ami maga megérne egy egész bejegyzést, ezért ne vegyétek készpénznek, és azzal a gondolattal olvassátok, hogy ezzel csupán a felszínt kapargattam meg óvatosan.

A szép emberek sikeresebbek?

Kutatások szerint igen. Daniel Hamermesh, a Texasi Egyetem professzora írta a "Beauty Pays: Why Attractive People Are More Successful" című könyvet. Eszerint a szép emberek átlagosan 3-4 százalékkal több pénzt keresnek, hamarabb találnak munkát, és hamarabb léptetik előre őket, mint a kevésbé szép társaikat.

A Chicago-i egyetem professzora, Dario Maestripieri szerint az emberek hajlamosabbak üzletet kötni a biztosítási ügynökökkel, ha azok jól néznek ki. Freud kacsint egyet Dario-ra, aki úgy gondolja, azért hajlamosabbak a vásárlásra szép emberek esetében, mert ez növeli az esélyét a velük való szexre. Ezt a szabályt úgy hívja: „kellemes üzletelni jó kinézetű emberekkel”.

De nem csak üzletkötők esetében működik a szabály, hanem a mindennapokban is. Kezdeményezőbbek vagyunk velük szemben, több időt töltünk velük és jobban érdeklődünk irántuk, mint kevésbé szép emberek esetében.

73ba3fc202ad213924c1d3cb0675dd1c.jpg

Evolúciós pszichológusok szerint evolúciósan belénk kódolt az a jelenség, hogy a szebb emberekhez jobb genetikai adottságokat társítunk, ezért hajlamosabbak vagyunk szexuális interakcióba lépni velük, hogy a génjeink „jobb helyre kerüljenek”, tehát az utódok minél nagyobb eséllyel és minél jobb génekkel jöhessenek a világra. De nemcsak testi tulajdonságokkal ruházzuk fel őket, hanem hajlamosak vagyunk arra, hogy intelligensnek, megbízhatónak, kedvesnek, őszintének, hozzáértőnek – és mindenféle jónak – gondoljunk embereket pusztán azért, mert szépek.

A vloggerek esetében lehetséges, hogy hajlamosabbak vagyunk viccesebbnek, érdekesebbnek, kompetensebbnek, relevánsabbnak tekinteni egy embert pusztán a szépsége miatt. Tehát mondjuk, ha adva van két ugyanolyan vicces vlogger, a szebbet fogjuk inkább követni. És ahogy a való életben, úgy az ő esetükben is elnézőbbek vagyunk a hibáikkal szemben, vagy ha gyengébb produkciókat tesznek le az asztalra. Persze vannak csatornák, akik nem is szándékozzák titkolni önön népszerűségük forrását, ahol dús keblű, mélyen dekoltált hölgyek játszanak számítógépes játékokat.

A Rice egyetem kutatásai szerint az interjúztatók egy állásinterjún hajlamosabbak negatívabban értékelni az olyan embereket, akiknek az arcán valamilyen elváltozás van: pattanások, anyajegyek, szemölcsök, hegek és így tovább. A kevésbé szép emberektől kevesebbet kérdeznek, alacsonyabb az érdeklődésük, ettől csökken az interjúzó önbizalma, és nem is kap annyi lehetőséget a kibontakozásra.

Emellett számtalan tanulmány taglalja ezt a kérdést, érdemes kutakodni utánuk.

Végezetül pedig itt van Denis Button előadása, aki a szépség evolúciós teóriáját mutatja be magával ragadó rajzokkal kiegészítve. Természetesen számtalan tudomány szempontjából lehet vizsgálni a szépség kérdését, úgy hogy ne higgy el semmit elsőre, inkább ízleld meg a különféle nézőpontok zamatát.

 

 

Férfi szemmel elég nehéz megállapítani, melyik srác jóképű és melyik nem, ráadásul ez még mindig csak egy szubjektív vélemény. Írd meg a kommentek alatt, kivel értesz egyet és kivel nem, illetve hogy ki szerinted a legjobban kinéző magyar és külföldi youtuber!

Ha tetszett a cikk, dobj egy lájkot, vagy lájkold a blog facebook oldalát jobb oldalt felül, ha nem akarsz lemaradni a legújabb infókról!

 Források: 
http://vidstatsx.com/youtube-top-100-most-subscribed-people-vlogs-channels
http://www.businessinsider.com/attractive-people-are-more-successful-2012-9
https://www.psychologytoday.com/blog/games-primates-play/201203/the-truth-about-why-beautiful-people-are-more-successful
http://news.rice.edu/2011/11/09/looks-do-matter-2/

Szólj hozzá

kommunikáció youtube humor vlog férfi siker szép top 10 pszichológia játékok csatorna top10 gamer feliratkozó jóképű vlogger megtekintés Dancsó Szirmai PewDiePie