2015. sze 09.

Csúnya agyserkentő átverés terjed a facebookon - AlphaXYZ

írta: Dóczi Attila
Csúnya agyserkentő átverés terjed a facebookon - AlphaXYZ

screen-18_28_53_08_09.jpg

Memory Improved azaz felfejlesztett memória néven tolakodott be egy hirdetés az üzenőfalamra. Elérte a célját, ugyanis rákattintottam, de inkább a false információk lebuktatásából származó perverz élvezet, mintsem az agyam turbózásának lehetősége hajtott. Az agyam így is turbós, és ezt hű szerelmem és élettársam, a tejeskávé biztosítja.

A viccet és a reklámot félretéve a hirdetés átdob minket egy „átverés-stílusú” weboldalra, ahol csodálatosabbnál fantasztikusabb dolgokat ígérnek nekünk. A hirdetés alatt lévő 4 darab negatív kommentet az oldal véletlenül törölte. :)

screen-19_56_27_09_09_2015.jpeg

Olyan tévhitbonbonokkal kezdi, hogy csak agyunk 10%-át használjuk, de az AlphaXYZ a maradék 90%-ot is nyakonvágja és munkára fogja. Természetesen szakértők szerint, klinikai vizsgálatok alapján. Növeli az agy teljesítményét, élesíti az elmét, javítja a memóriát, megemeli az energiaszintet, „szinte határtalan mentális állóképességet” biztosít. Persze mindez cikkekkel, képekkel, szakértők beszámolójával, „már csak 3 darab maradt” felvillanó dobozkákkal, ahogy illik. Nevek, számok, hatóanyagok, kutatási eredmények villannak mindenhol, mivel a jóhiszemű olvasó úgysem fogja őket leellenőrizni.

bsflow.png

De menjünk végig rajta szépen sorjában és szedjük darabokra.

Egyúttal jó alkalom nyílik arra is, hogy beszéljünk az agy tényleges felépítéséről és működéséről, valamint olyan tévhitekről, mint az agy 4-10%-os kihasználtsága.

AlphaXYZ, a csodaszer

Hétfőn este (09.07) még 1778 lájkot számlált az oldal, ami a masszív reklámozásnak köszönhetően szerda estére (09.09) 2484-re mászott fel. Egy átlagos facebook hirdetés 2% körüli átkattintással büszkélkedhet, azaz 10000 eljuttatott hírfolyamból alig 200-an kattintanak rá. Ennek pedig csak töredéke az, aki lájkol is. Ha csak a kattintások harmadát számoljuk lájkként, az így is azt jelenti, hogy 2100 ember biztosan megnézte, és 105 ezer felhasználó hírfolyamába jutott el két nap alatt.
Ez pedig komoly embertömeget jelent, akiknek a lájkjai és megosztásai exponenciálisan növelhetik az elért emberek számát.

A hirdetésre kattintva erre az oldalra jutunk.

screen-16_36_35_08_09_2015.jpeg

A cikket Henry Goins írta július 10-én, tehát alig két hónapja. Henry barátunkról semmit sem lehet találni a neten. A facebook ugyan ad pár találatot, de az egyik egy floridai lelkész, a másik egy san francisco-i egyetemista, illetve egy munkanélküli és egy családapa. Egyikük profilján sincs semmi ide kapcsolható. A google a „Henry Goins AlphaXYZ” keresésre kiadja a strengthenmemory.com webcímet, de ez csupán a mi drága oldalunk angol változata.

screen-18_49_59_08_09_2015.jpeg

Apró megjegyzés közli velünk, hogy az üzletekben és drogériákban már elfogyott, de ma még megrendelhető online. Szerencsére. Ezután azt ecseteli, hogy az AlphaXYZ mennyire elterjedt a sportolók, egyetemisták, üzletemberek körében, mert mindenki felfedezte, hogy mennyire hatásos. Ügyesen az Adderall helyettesítőjeként aposztrofálja, ami tényleg létező teljesítményfokozó, és amit szinte az összes sportszövetség tiltólistára tett. Híres is lett, és az Adderall-ról valóban sok cikk jelent meg az interneten.

screen-16_36_56_08_09_2015.jpeg

Ez alá kattintható képet kapunk, ahol angol nyelvű cikkek vannak összevágva. A kattintás természetesen nem a cikkeket hozza be, hanem az oldalt, amin vásárolni lehet, és a későbbiekben ez mind a 40+ linkkel ugyanígy fog történni. Akinek idáig még kétségei lennének, és hajlandó bepötyögni a cikkek címét, az megnyugodhat, hiszen valóban léteznek. Azzal a különbséggel, hogy nem hogy nem robbant fel az internet az AlphaXYZ-től, de egy árva szó sem hangzik el róla. Létező agyserkentő drogokról szólnak a cikkek.

Vállalkozó szelleműek beírhatják google-be is, hogy „AlphaXYZ”, hiszen ha mindenki erről beszél, akkor számtalan cikket fogunk találni róla. Számtalan helyett egyetlen egyet, ami a newswire nevű oldallal lett létrehozva, ami egy ’csináld magad’ weboldal készítő. 

A cikk mellett még egy youtube videó ugrik elő az első oldalon, amit augusztus 27-én, alig pár napja töltöttek fel.
A videót valószínűleg összelopott felvételekből csinálták, de még így is sokkal több munka lehetett benne, mint a weboldal elkészítésében. Az alap információk mellett itt megtudhatjuk azt is, hogy az összetevők kifejlesztésében olyan intézmények vettek részt, mint a Harvard orvosi iskolája, a washingtoni ILSI kutatóközpont, a NCBI nemzetközi biotechnológiai központ, vagy a The American Journal of Clinical Nutrition, ami egyike a biológiai és orvosi újságok legjobb százának. Az AlphaXYZ csatornáján csak ez az egy videó található, amit jelen pillanatban 1237-en néztek meg.(15.09.08) Természetesen az említetteket beírva a csodaszerrel együtt nem kapunk semmilyen releváns találatot.

Egy rövid videót a Brain Booster youtube csatornáján is találunk, ami a hasonlóan színvonalas neuroflexynsupplement.com-ra irányít el minket. A csatornán egyébként 24 hasonló videó található, amik a brainboostersupplement.com-ra irányítanak minket. Itt számtalan csodálatos terméket vásárolhatunk, mint: Brainfire, Cognimaxxl, Neuroflexyn, Brainstorm Elite, Excelerol és a Neurofuse.

screen-18_49_28_08_09_2015.jpeg

Az oldal azzal folytatja, hogy a pirulát már egyszer betiltották, hiszen annyira hatásos, hogy az szinte igazságtalan lenne olyan emberekkel szemben, akik nem használják. A nem létező klinikai vizsgálatok egyetlen mellékhatást sem találtak, ennek ellenére a névtelen kritikusok céltáblája lett. Ja, hogy agyserkentő szereket kritikusok bírálnak, nem szakemberek. :)

A betiltás után még 3 évig tesztelték a szert, és végül engedélyt kaptak, hogy a weboldalukon árusítsák. Egy névtelen orvosi főiskolás hallgató azt is elmondta, hogy a pirula nélkül kihullott volna. Ha valakit a sokat tanuló diák képe nem hozott volna lázba, kapunk még 3 létező cikket kisképekben, amikben szintén egy szót sem szólnak a reklámozott agyserkentőről.

screen-16_37_31_08_09_2015.jpeg

Egy magára valamit is adó teljesítménynövelő hirdetés közöl beszámolót is a tapasztalatokról. Az oldal nem akárkit kért fel erre, hanem a híres Alan Fraiser-t, aki az egészség és tudomány rovat szerkesztője a Secret Brain magazinnál. Nem hallottál még róla? Csodálom a műveletlenséged. Persze úgy nehéz, ha egy nem létező magazin nem létező szerkesztőjéről van szó. Alan szerkesztő úr neve egy oldalon jelenik csak meg korrelációban a szerrel, ez pedig a http://smarterbrainlifeessentials.com/ ami ugyanazt a beszámolót közli angolul, amit itt is olvashatunk.

Alan elfoglalt lehet, hiszen a supplementcritique.com oldal utánajárt a Brainstorm Elite agyserkentő szernek, amit szintén Alan tesztelt mint a Discovery Magazine főszerkesztője. Ennyi szerkesztősködéshez mondjuk kell is a két fajta agyserkentő. Az említett oldal alapos munkát végzett, és megkereste a CNNHealth.com, ABC News, and Men’s Health vezetőit, – akikre az oldal hivatkozott –  hogy személyesen tudakolja meg, hallottak-e a szerről valaha. Nem hallottak.

A hitelesség kedvéért egy csodás képet is tettek alá, ami az agy különböző területeit mutatja be csodálatos részletességgel és pontossággal, és ami a google képkereső első 10 találatában is szerepel, ha beírjuk a „brain” szót.


screen-16_37_58_08_09_2015.jpegscreen-18_54_30_08_09_2015.jpeg

Alan képzeletbeli tapasztalatait részletesen nem fejtem ki, akit érdekel, el tudja olvasni a weboldalon.

Röviden összefoglalva: Alig sikerült olcsón találnia, mert mind elfogyott, az ebay-en is borsos áron akarták eladni. Rákerestem Ebay-en és egyetlen erre vonatkozó terméket sem találtam.  Nem csak energikus lett, és kristálytisztán tud felidézni mindent, de elmúlt a stressz, tudja már irányítani az érzelmeit, és csúcsteljesítményen pörög egész nap, mindezt eufórikus érzéssel társítva. Az meg járulékos veszteség, hogy a csúnya kollégák egész nap heccelik a boldogság meg nem szűnő mosolya miatt az arcán.

screen-16_41_05_08_09_2015.jpeg

A kedvenc képem ezután jön, ami szerint a kormány őrjöng az új pirula miatt, ami megduplázza az IQ-t. Ezek után exkluzív linket kapunk 75%-os kedvezménnyel, és előre figyelmeztetnek:

screen-16_38_30_08_09_2015.jpeg

AlphaXYZ-t kifejezetten azok számára alkották, akik szeretnék jelentősen fokozni az összpontosításukat – döbbenetes energialöketet fogsz tapasztalni és felidéződnek az emlékeid, valamint olyan összpontosítási képességre teszel szert, mint soha azelőtt - használd az utasítások szerint, ha úgy gondolod, hogy tudod kezelni ezeket a hatásokat.*

Bullshit design oldal

 screen-16_38_52_08_09_2015.jpeg

A linken keresztül az AlphaXYZ oldalra jutunk, ahol dizájnos környezetben magyarázzák tovább nekünk a szer előnyeit. Minden második négyzetcentiméteren egy vásárlásra biztató felirat vagy gomb, hangsúlyozva, hogy mindjárt elfogy.

A hülyeség cunamiból csak a leglényegesebb dolgokat emelném ki.

„Kutatásalapú embereken folytatott tanulmányok”

Amellett hogy a tanulmányokat nem folytatják az emberen, hanem megírják a kutatásokból, amiket embereken végeznek, egyetlen árva szó sem esik ezekről, linkről nem is beszélve. Még csak arra sem veszik a fáradtságot, hogy Alan barátunkhoz hasonló kitalált neveket dobáljanak oda.

screen-16_39_30_08_09_2015.jpeg

„Gyártja a FDA GMP Létesítmény. Minősített laboratóriumi környezet.”

Noha az USA-ban létezik ilyen létesítmény U.S. Food and Drug Administration: Current Good Manufacturing Practices (CGMPs) néven, ami termékek bevizsgálásával foglalkozik, az adatbázisában nem található meg az AlphaXYZ.
A vicces az, hogy az oldal legalján apró betűkkel ez áll: „A weboldalainkon tett nyilatkozatokat nem vizsgálta az FDA (amerikai Élelmiszer & Gyógyszerfelügyeleti Hatóság)”

screen-18_59_32_08_09_2015_1.jpeg

screen-18_59_46_08_09_2015_1.jpeg

Az oldal tetejére találomra bedobálva láthatóak a legnagyobb USA-beli lapok, amik a hitelességet, az oldal alján pedig odahányva pár kiskép, ami a biztonságosságot hivatott fémjelezni. Ha a kedves olvasó azt várná, hogy ezek kattinthatóak, az adott dolog honlapjára vagy releváns cikkekre visznek, akkor nagyot téved.

Azért van humorérzéke az oldalnak. 100%-os „szóváltás nélküli” pénz visszafizetési garanciát ajánlanak. Az oldal alján található apró „garancia” gombra kattintva láthatjuk a részleteket, miszerint a terméket csak akkor vásárolják vissza, ha a panasz jogalapját ésszerűnek találják.

Hogy mit jelent az, hogy ésszerű, nem definiálják, de még meglepnek minket pár érdekes információval: „A terméket ugyanabban az állapotban kell visszaküldeni, mint amilyenben azt megkaptad (mintha új lenne), felbontatlanul és a csomagolás felsértése nélkül, ugyanúgy, mint ahogy közvetlenül a vásárlást megelőzően volt, teljes, eredeti csomagolásban.”

screen-16_40_01_08_09_2015.jpeg

Tehát a terméket visszaveszik, ha ésszerű a követelésed, illetve ha bontatlan csomagolásban küldöd vissza. Ahhoz pedig, hogy a terméket kipróbáld, a legjobb ismereteim szerint ki kell bontani azt. Összefoglalva tehát persze, hogy visszaveszik. Majd ha Győzike doktori disszertációt ír.

Akit egyébként még mindig érdekelne a dolog, az most akciós áron 17300ft helyett 11000ft-ért vehet egy dobozzal, 31100ft-ért 3 dobozzal, és 47000ft-ért 5 dobozzal. Jogos az 5 dobozos kiszerelés, mert a gyerek még hülye, a nagymama már hülye, de 30 után mindenki elbutul, ezt megtudtuk az előbbiekben. Nem árt, ha az egész családnak jut egy dobozzal. Illusztrációnak pedig betehették volna a hihetetlen családot.

Tényleg csak az agyunk 10%-át használjuk?

Eredetileg egy hosszú összefoglalót akartam írni, cáfolva azt a téves mítoszt, miszerint csupán az agyunk pár százalékát használjuk, de az internet teli van hasonló cikkekkel, amik elvégezték már ezt a munkát. Ezért csak összegyűjtök ide pár linket ezzel kapcsolatban:

A hvg.hu cikke összegyűjti több egyetemi kutató eredményét.

A wikipédiát ugyan fenntartásokkal kell kezelni, de ebben az esetben szép referencialistát tud felmutatni a cikk alján: 

Bónusznak pedig Tom Wujec előadása arról, hogyan jön létre a jelentés az agyunkban. Hogy egyetlen dolgot említsek az előadásból: Wujec azt mondja, hogy a szemünkbe érkező információ az elsődleges látókéregbe kerül, ami csak a legegyszerűbb geometriai formákat látja. Innen több mint 30 agyterületre továbbítódik az információ egyszerre, amik a legkülönfélébb módon dolgozzák fel azt. Tehát csak egyetlen bemenet legegyszerűbb lépéseiről volt szó, és itt is láthatjuk, milyen összetetten és kiterjedten vesz részt az agy a feldolgozásában. Egy átlagos nap átlagos sétája közben a kedvesünkkel valósággal izzik az egész agyunk a munkától.
Természetesen az agyhoz kapcsolódó előadások, cikkek és kísérletek száma határtalan, ezek csak kiragadott példák a sok közül.

Konklúzió és figyelmeztetés

Az agy fejlesztésének és kihasználásának a témája hasonló a fogyókúrához. Az emberi lustaság olyannyira határtalan, hogy képesek bármilyen csodaszert, pirulát, levest, diétát kipróbálni, csak mozogni ne kelljen. Természetesen nem akarok általánosítani, de a diétás csodaszerek elsöprő népszerűsége jelzés értékű.

Az agyfejlesztés esetében is hajlamosak az emberek bármilyen turbó pirulát megvenni a siker érdekében. Ez a terület talán még rosszabb, hiszen míg a diéta esetében az eredményeket mérőszámokkal lehet bizonyítani, addig a stresszcsökkenést, intelligencianövekedést, memóriafokozást, boldogságérzést már sokkal nehezebb. Az emberek pedig hajlamosak elhinni az ilyen kamu oldalak ígéretét, ugyanis saját magukat ringatják abba az édes álomvilágba, hogy egyik napról a másikra okosak, kiegyensúlyozottak, energikusak és zseniálisak lesznek, mindezt megterhelő erőfeszítések nélkül.

Az idősek, a nagyon fiatalok, a tájékozatlanok, kezdő internetezők vagy tudományban járatlan emberek könnyen bedőlhetnek. Ráadásul pont azokat az alacsony szocioökonómia státusszal rendelkező családokat fogja anyagilag jobban sújtani a vásárlás, akik hajlamosabbak bedőlni az ilyen hirdetéseknek. Ők gyakran angolul sem tudnak, így az állítások valóságtartalmát sem tudják ellenőrizni.

Az ilyen szerek reklámozása nemcsak azért veszélyes, mert kiüríti a pénztárcánkat, hanem mert elhiteti a vásárlókkal, hogy az intelligencia, a stressz, a memória, az energia, a jó közérzet olyasmi, ami varázsütésre elérhető, megoldható, javítható. Az emberi erőfeszítés és kemény munka helyett a könnyű út és álmegoldások választását javasolja. Az egyik előző bejegyzésben volt szó a statikus és rugalmas gondolkodásról. Az ilyen hirdetések prímán nevelnek a statikus gondolkodásra. Arról nem is beszélve, hogy miután a szer nem hat, az illető elkönyveli magát  egy ostobának, akin még egy csodaszer sem segíthet.

Ha úgy érzed, fontos hogy mások is olvassák a cikket, oszd meg!

Te mit gondolsz? Írd meg a véleményed a cikk alatt!

Ha tetszett a cikk, dobj egy lájkot, vagy lájkold a blog facebook oldalát jobb oldalt felül, ha nem akarsz lemaradni a legújabb infókról!

 

Szólj hozzá

agy facebook átverés brain csodaszer Alpha agyserkentő Alpha XYZ XYZ memory improved brain turbo